tisdag, juli 18, 2006

Gråt och tandagnissel

Min blogg har gått på semester.
Väntas återkomma när andan faller på.

Måste bara beklaga mig.
Någon har snott min kallemerohjälm. Skit.
750kronorsskit också!
Den var inte snygg men den var åtminstonde mindre än AB's hjälm som jag nu tvingas använda.
Vet inte äns när den försvann egentligen. Klantankan glömde den nog nere vid moppen (under balkongen) en kväll för ett par dagar sen (i fredags?). Och nu är den borta. Jag var nästan helt säker på att jag tog upp den, men det skulle ju innebära att någon gått in och snott den i hallen och de verkar ju lite mindre troligt.
Upptäckten gjordes nu för en stund sen när jag skulle mopeda till Liljeholmen. Funderade en stund på att skita i hjälm helt (en vild protest) men kom fram till att det bara var dumt, eftersom jag
a) i vredesmod förmodligen skulle åka omkull och/eller
b) skulle få möte med farbror blå.

A uppfylldes dessbättre inte, men däremot b, vilket fick mig att ge mig en klapp på axeln för att jag åtminstonde var smart en gång den här veckan.

2 kommentarer:

Catherine sa...

Nämen fy vilket skit!

och

Du vet att den lilla kycklingen hette Calimero va?

I stort sett menlös sa...

Jag ska inte komma här och påstå att "visst vet jag det!", även om det givetvis är lockande. En typisk grej jag absolut inte vet. Fast jag vet hur han ser/såg ut. Betydligt sötare i sitt äggskal än jag i min hjälm. ;P