onsdag, juli 05, 2006

Fördomar

Tänk om man kunde säga att man var fördomsfri.
Vilken utopi. Antar jag. För det är väl lite så...man har mer fördomar än man vill inse. Kanske...?
Fast en del personers fördomar har lätt för att eskalera utom all rim och reson. Sånt stör mig. Att dom inte genomskådar sig själva så att säga. För det behöver inte nödvändigtvis vara dumskallar. Ibland är det som om det liksom växer som ogräs bara och att dom inte kommit ihåg att ta fram häcksaxen och ansa lite.
Men vad vet jag? Jag är väl kanske en lika god kålsupare (kolsupare?) jag med.

2 kommentarer:

superkryp sa...

Jag vet inte jag, men att man ens tänker sådana tankar betyder nog att man inte är riktigt lika god kålsupare själv, inbillar jag mig. =)

I stort sett menlös sa...

Ahhhhaaa !!! Tack! Du hajjade att jag fiskade lite där efter förklaring. ;)