lördag, juli 22, 2006

En oväntat trevlig dag

Hade väl egentligen mest tänkt sätta mig en stund ute och softa med ett par tidningar i väntan på ett (väntat) samtal, men nu blev det helt annorlunda.

Fick oväntade besök. Två stycken faktiskt.
Satt ett par timmar i solen och pratade om ditt och datt.
Sen beslutade det ena besöket och jag att vi skulle åka och leta pirra (bland annat). Jag hade inga större förhoppningar att hitta nåt som inte var en dramaten-vagn och inte heller något som man kan lasta kylskåp på, men, tro det eller ej; det lyckades! Nu har jag en alldeles perfekt liten pirra som man kan dra med på eventuella ö-besök.
Handlade sen lite mat och åkte hem och lagade en (fest-)middag åt mig själv och AB. Inmundigades på en 22-grader varm balkong vid 19-tiden. Underbart!

Bestämde dessutom bad-date för morgondagen. Trevligt.

Ibland blir dagar helt annorlunda än vad man tänkt sig. Och det gör verkligen ingenting (oftast). Framför allt inte när dom blir riktigt trevliga.

Samtalet kom förresten - någonstans i en mataffär och visade sig röra sig om morgondagen. I stället.

Inga kommentarer: