torsdag, juni 08, 2006

Dagsnoteringar

Katten har idag nästan fått däng av grannskapets härskare. En svart rackare som bor i huset bredvid. Ett fyllos schäfer kom lite oväntat till hjälp. Hunden, som givetvis springer lös och bara lyssnar lite på husses "..ääähh höörrööö, legg aaaav nuu shajaaa!", har för vana att jaga traktens katter och då gärna upp i ett träd. Så även denna gång.
Lite snopet antar jag för härskaren. Han som just satt sig i respekt hos min uppenbarligen kammoflagefärgade lilla prinsessa. Jordfärgad som hon är (?) satt hon bara blixt stilla (förmodligen totalt förlamad av skräck) och undkom därmed den blodtörstiga bestens uppmärksamhet.
Så här i efterskott tror jag endå att nerverna har lagt sig lite utanpå pälsen. Råkade (ehh...ja...) klappa henne när hon sov och hon reagerade med att snabbt hugga mig i handen. Inte hårt, men endå...
Sen la hon sig mitt på golvet för att sova. Såg lite oskönt ut.




Jaha. Annars har jag evinnerligt tråkigt. Kanske framgår med oönskad tydlighet?
Pendlar mellan att titta på tråkiga program på tv med ett halvt öga och med det andra scanna dagens tidningar på datorn. Har försökt med en bok på balkongen, men nån sa till mig när jag var liten eller nåt, att det inte är bra med sol när man är förkyld. Jag svalde tydligen det med hull och hår för jag kan inte riktigt slappna av där ute med min bok. Är det nån som egentligen vet om det är onyttigt?
Snuvan har nu kommit in i ett stadie när det tillkommit en nånstans långt borta lurande huvudvärk. Darn.

Inga kommentarer: