måndag, maj 22, 2006

Sommarn är här

Jag tänkte att det här med att sommaren är kort egentligen är en definitionsfråga. Om man så att säga bestämmer sig för att sommaren börjar vid skolavslutningen och slutar vid skolans början - ja då blir den ju lite kort.
Så nu har jag bestämt att min sommar började i söndags. Det var nämligen då min ultimata sommarfågel hördes första gången för i år.
Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för när sommaren tar slut. Det får väl bli en senare fråga.

Om man vill göra sommaren extremt lång, då kan bestämma sig för att den börjar när allas vår badnymf Jedin badar för första gången, och att den är slut när hon badar för sista gången.

6 kommentarer:

Jedin sa...

Ja men precis. Varför tror du jag badar så tidigt.

den timide sa...

vilken är din ultimata sommarfågel?

I stort sett menlös sa...

Svalan!

Jedin sa...

Du vet att man som biolog borde kalla arterna vid dess rätta namn....

I stort sett menlös sa...

Näe, vet du vad !!
Jag vill (till skillnad från botaniska instutitionen på Sthlms Uni. ) att folk ska begripa vad jag säger.

Säger man att det är en Riparia tror väl folk bara att jag har ripa utanför fönstret.

superkryp sa...

En ripa som sjunger solo: Rip-aria!