lördag, maj 13, 2006

Lördagkväll

Jag är straffkommenderad till två helgnätter på jobbet eftersom det ringer så oerhört mycket på helgkvällarna.

Förvisso har inte vargarna börjat yla ännu (klockan har just passerat 20:30) men straffkommenderingen känns mer och mer förvirrad. Jag påpekade redan vid införandet - snusförnuftig som jag alltid är - att det nog inte kommer att ringa lika mycket efter nyårshelgen, när eländet infördes.
Det är inte alltid kul att ha rätt.

De händelser som påverkat mest idag (hittills) är att det är hojfest på gården (med ett ständigt vrooom vrooom), och att jag genom fönstret sett min systers x stå där nere på gården i sin svarta tröja/skinnväst med klubbmärke på.
Annars är det nog den tända julljusstaken i huset på andra sidan gården som jag ägnat den mesta av min uppmärksamhet åt.

Inga kommentarer: