tisdag, maj 09, 2006

Långtråkigt?

Vad ni än gör, hyr för allt i världen inte filmen Sin!

Redan efter 10 minuter insåg jag att det stapplade rejält; kass dialog, rollfigurernas ologiska slutledningsförmåga kryddat med underliga och helt omotiverade naturskildringar (glittrande vatten och vackra solnedgångar i öknen....) Jag antar att regisören ville att det skulle ge något typ av seriöst skimmer över filmen. Det gick inte så bra.
I brist på annat (och i brist på sunt förnuft?) kämpade vi vidare, stönande i var sin ände av divanen.

Höjdpunkten skulle fortfarande komma.

I slutsekvensen (och nu jag skiter i att jag nu avslöjar hur den slutar för den var verkligen sååå jävla dålig så ni bara får inte se skiten) när Gary Oldman har blivit skjuten till döds och sjunker ner i kvicksanden ser man hur "liket" rynkar på pannan för att han inte ska få sand och vatten i ögonen.

God, you´re good Oldman !!!

1 kommentar:

Jedin sa...

Ibland undrar man hur dom lyckats få till så dåliga filmer. Främst undrar man varför kända skådespelare går med på att medverka i dom.

Som "From dusk to dawn" absolut helkass enligt mig