måndag, april 10, 2006

Överraskningar

Så träffar man den där personen som man inte träffar så väldans ofta.
Tar en promenad i solen, och så ett stopp för en kopp kaffe, och så en promenad till.
Och så kommer frågan jag vet kommer att komma, för det gör den varje gång vi ses eller hörs; "hur är det med dom och dom?"
Och även fast jag vet att frågan kommer så blir jag lite ställd. - Ehh, jaa...var ska jag börja...?
Sen svarar jag, sanningsenligt, och hon häpnar, baxnar, tror jag hittar på. "Du skojar!?"

Idag är det måndag och jag är för ovanlighetens skull ledig.
Hade tänkt ta en lång, skön, vår-promenad i solen.... Nu blir det i stället långkalsong på och en huttrande måste-promenad istället.
Vilket skit.

1 kommentar:

Catherine sa...

det hade ju kunnat se jättekonstigt ut om ni gått där och så helt plötsligt började du låtsas som att det regnade. Typ hållit nåt ovanför huvudet eller så...