lördag, april 01, 2006

Nannyka

Fick den äran att vara barnvakt åt systerns yngsta.
6 år och det mesta är "grymt". Exempelvis några hårsnoddar med blommor på som hon fick av mig; "Kolla mamma, grymt snygga!"

Sen var det pannkaksätning. För henne, inte för mig. Jag hade redan ätit.
"Kan du skära?...Jag är inge bra på det..."
"Jaha, ska det vara i nåt speciellt mönster?"
"...spela roll...", inklusive lite ögonrullning.
Cool brud som berättade att hon önskade att hon gick i 5:an (som sin storasyster) för då "får man ha smink med sig!".

Sen kom kompisen Linn över och det var dags för film i soffan. "Kalle och chokladfabriken" svenskdubbat givetvis. Fick höra hela storyn innan den inträffade; "Hon kommer att trilla ner där!", "Nu hittar han guldbiljetten!" osv. Spännande värre.

Linn påpekade dessutom att man måste hålla koll på katterna för annars biter den ena den andra. "Inte längre", konstaterade Cissi "för han har fått ett sånt där märke i örat nu."
Jaha, då så.

Efter att kompisen gått hem var det dags för film 2. "Barbie" (- eeh?. Tänk att det görs Barbiefilmer...) Den var i 3D och det krävdes glasögon. Jag som inte ser ett smack i 3D var rätt glad över att hon somnade efter 3 minuter, och jag kunde gå och läsa min bok i stället.

Inga kommentarer: