tisdag, april 25, 2006

Meningsskiljaktigheter

En person på arbetsplatsen ska gå i pension. Det ska skramlas till present. Men framför allt, det ska beslutas om vad för present som ska inhandlas. Personen i fråga har ett landställe och därför började trädgårdssaker diskuteras.
"-Vi kanske kan köpa en sån där trädgårdstomte...", sa en kollega.
Jag spärrade upp ögonen i misstroende.
"-Nämen, guuuud! Dom är ju gräsliga!", rasade det ur munnen på mig innan jag riktigt hann hejda mig. Herregud, människan måste skämta! Men icke sa nicke.
"-Fast det finns såna där statyer också med guldkant.....dom är jättefina..."


Den dagen jag går i pension hoppas jag att jag inte jobbar här. Och om jag jobbar här då, så hoppas jag att det inte är denna person som ombesörjer inköp av eventuell avgångspresent.

2 kommentarer:

superkryp sa...

Om inte annat så funkar väl en trädgårdstomte som ett ironiskt inlag...?! :)

Jedin sa...

Men vadå? Trivs du inte på Kurir?