onsdag, mars 29, 2006

När stormen river isigt hav

Idag är halva personalstyrkan på en Åbokryssning. Jag ryser av blotta tanken.
Här råder (därför?) idag lugnet. Ja, alltså inte för att jag ryser.

Som plåster på såren, för att vi som jobbar inte fick följa med på resan (stckars, stackars...), beställde dom smörgåstårtor åt oss. Från Gunnarsons. 4 stycken (runda ca 20 cm i diameter) á 900:- styck !!! Helt galet. Och jag tyckte inte ens dom var goda. Nån konstig kexbotten som smakade papper. Bläkon.

Eftersom jag kom 2 timmar för tidigt igår, så har jag nu dealat till mig att jag kan komma 2 timmar senare i morgon. En ytterst välbehövlig sovmorgon.

Det känns förresten som om min hjärna skrumpnar på det här stället. Just nu är den som ett illa tilltygat katrinplommon, men jag befarar att den snart kommer att ha mer gemensamt med sun-maid raisins from cailfornia. Det kanske å andra sidan gör att jag får en cool LA-dialekt.

3 kommentarer:

Catherine sa...

hjärnan skrumpnar här där jag är också. vi kanske kan sitta med stora solbrillor och bräka till varandra sen?

den timide sa...

alltså hur många var ni kvar som jobba...ser just nu ett tomt kontor med två kvarglömda arbetare och fyra äckliga smörgåstårtor........jobbar du också på kommunen?????

superkryp sa...

Smörgåstårtor som inte ens är goda. Vilket lågvattenmärke. Smörgåstårtor är ju nästan goda hur man än gör...?! (Kanske inte om man har papper i stället för, eh, smörgås då rå...)