onsdag, mars 15, 2006

Jag tror jag vaknade arg

Av någon anledning var jag arg redan när jag vaknade.
AB startade dagen med en utrensning av garderoben. Jag slog huvet i en hylla vilken gav en bula i pannan. Efter rensning och bortkörning av diverse prylar, tänkte jag äta upp den där mogna fina avokadon och till den ha skagenröra. Jag spillde skagenröra på både tröja och byxor.

Det var i det här skedet jag undrade om jag kanske borde gå och lägga mig igen.

Något motvilligt följde jag med till gymmet. Tänkte att det kanske skulle innebära att jag tappade en vikt på tån eller nåt liknande. Men nu gick det faktiskt bra. Inga missöden.

Jag bergriper mig inte på en del människor. Det finns en förbastu innan bastun. I förbastun är det inte så där jättevarmt. I själva bastun är det betydligt varmare. Det är väl liksom poängen? Därför förstod jag inte alls kvinnan som satt i bastun, med dörren öppen till förbastun, vilket resulterade i att bastun blev för kall och förbastun för varm. Om man inte klarar den varmare bastun behöver man ju inte sitta där inne så länge, eller så kan man ju faktiskt sitta i förbastun. Arg.

Nu har jag ätit fisksoppa med aioli och druckit en halv flarra vin. Jag är inte arg längre. Möjligen lite stingslig och rätt trött. Det är ett program på tv om sömn som jag tror jag bör se. Så nu ska jag nog se det.

Inga kommentarer: