fredag, februari 24, 2006

Konsten att uttrycka sig

Har idag inlett en något intensivare period av arbetssökande.
Det jobbigaste är att det nu för tiden blir alltmer vanligt att man ska fylla i formulär som utformats av arbetsgivaren. "Mitt CV" - typ. Det tar sån jäkla tid, och då exercerar jag endå copy-and-paste-tekniken kominerat med alt-tab-tekniken i extremfart. Tycker jag själv i alla fall.

Jag inser att jag blivit gammal när jag måste scrolla för att komma åt de årtal då vissa av mina anställningar avslutades.

Jag har dessutom insett att det är en svår konst att vara lagom formell, lättsam utan bli inställsam, intressant utan att verka lida av narcissism, och som kronan på verket; korrekt utan att bli byråkratisk och torr.


Tänk om jag dödar allt eventuellt intresse genom att vara just narcissistisk utan att själv inse det! Eller supertorr, eller värsta smörpaketet!

Jag inser just att min självinsikt är fenomenal....
Jag har verkligen ingen aning.
Ve och fasa!

Inga kommentarer: