lördag, februari 18, 2006

I en annan del av världen

Härom dagen tittade jag och AB på "Malmvägen" för första gången.
".....,förståru?"
"............,förståru?....,förståru?"
AB och jag tittade på varann i soffhörnet...
Eeeehh...?..naaeeee...
Jag tror aldrig Sollentuna (Rinkebysvenskan) känts så avlägset som just då.

För ett par veckor sen utbrast en väldigt trevlig och glad arbetskollega orden..."....jag tycker så mycket om vårat arbete och jag är så stolt över det här stället!" Jag sökte instinktivt efter ironin i hennes ansikte, men den uteblev fullständigt, och jag insåg att vi inte ankrat i riktigt samma farvatten.

Idag när jag gick hem slog det mig att Liljeholmens stadsdelsförvaltning och invånarna (förmodligen inte bara jag) inte har samma uppfattning om huruvida det har snöat eller inte. Stadsdelens snöplogning består nämligen i att befolkningen själv plogar sig fram genom en närmast potatismosliknande substans. Jag undrar bara; var är köttbullarna?

2 kommentarer:

den timide sa...

dom kommer när mörket faller och påkörningarna börjar, man kan knappast hitta alla kroppsdelar i snömodd

Catherine sa...

Jag blir nästan lite rörd över att det finns folk som faktiskt TYCKER att det är roligt att jobba på ditt jobb!!!