onsdag, januari 11, 2006

Porrigt?

Jag är rätt svag för punktbelysning. Så svag att det gränsar till att bli porrigt med alla röda lampor över allt.
Nu syns ju inte det röda på fotona och för övrigt är "ägget" faktiskt blått - vilket inte heller framgår. Jag har en mobilkamera, ingen kameramobil med andra ord.
Hur som helst, jag blev alldeles för förtjust i "häxhatten" för att motstå att köpa den. Och AB ville ha, inte bara ett, utan två ägg, eftersom han inte kunde bestämma om han ville ha ett rött eller ett blått. Det kändes dock rätt menlöst att även publicera ett rött ägg här eftersom skillnaden med min mobilkamera är försumbar.



Om man vill vara kvasiintelligent a la Freud kan man alltid spekulera i varför AB vart så förtjust i just äggen. Kanske är det hans önskan i att två ägg ska resultera i ett blått (pojke) och ett rött (flicka). Om man fortsätter på samma tema kan man kanske därmed också med lätthet konstatera varför jag blev så förtjust i "häxhatten".

1 kommentar:

Jedin sa...

fiiiiint. Ja gilla hatten