måndag, december 12, 2005

Inatt jag drömde...

...att jag blev bjuden på fest till Bjumpan. Jag vet inte vad som skulle firas, men jag misstänker att det kan ha varit en födelsedag.
Festfixaren själv hade ordnat med ett osedvanligt pretantiöst inbjudningskort på sisådär ett par 100 sidor. Förvisso var texten anpassad för synskadade och det var mängder med bilder men jag tyckte nog endå att det var i mesta laget när jag höll en ca 10cm tjock lunta i handen. Den var för övrigt väldigt ambitiöst utformad - ett kapitel tillägnades exempelvis vägbeskrivning till Bjumpan.
Det mest spektakulära, i mina ögon (men jag är väl förvisso en smula färgad), var i alla fall ps'et, eller fotnoten om man så vill, i slutet på bibban. Där stod att läsa att det förmodligen kunde dyka upp tre personer till den här festen som de flesta med största sannolikhet inte skulle veta vilka det var, men det, klargjorde författaren, berodde enkom på att dessa personer vanligen omtalades av Catten vid andra, fingerade, namn. De tre personerna var; en person jag inte minns namnet på, en Rolf, och jag själv.

Gomorron.

1 kommentar:

Catherine sa...

mm, jag brukar kalla dig Agneta