måndag, november 14, 2005

Arbetet - del 1

Efter påtryckning kommer härmed första avsnittet av en följetång som gissningsvis kommer att sträcka sig över ett par dagar.
På vanligt seriemanér tänkte jag att det är väl bäst att jag bygger upp spänningen ordentligt och i första avsnittet bara ger en skymt av vad som komma skall.
Först ut är entrén. I denna huserar sen ett par veckor tillbaka inte bara en receptionist (och lite annat löst folk) utan nu också ett akvarium.


För att sen komma vidare in på denna fantastiska arbetsplats behövs en kod!!! Detta är givetvis för att inga elakingar ska kunna komma in och ställa sig och skrika osammanhängande på oss arbetare. Jag är för övrigt fullständigt övertygad om så annars skulle vara fallet. Denna bild är tagen straxt efter den kodade dörren vilken jag har koden till men inte under några omständigheter tänker lämna ut!!!


Känner man, när man väl tagit sig förbi kodlåset, att det suger lite i tarmen, finns det en förträfflig "auto-mat"
- *ka-tissscch!!* (trumvirvel för det där var ju riktigt fyndigt) - där man kan inhandla diverse superintressant processerad mat. Det finns glass och godis också - som tur är.
Straxt bortanför auto-maten och kaffemaskinen syns dörren in till köket.



Medge att första avsnittet har varit späckat med intressanta detaljer som borgar för en fantastisk fortsättning. För övrigt tycker jag att alla bör notera den trevligt vinröda (??) intriören.

3 kommentarer:

Catherine sa...

jaaa MERA MERA MERA

Catherine sa...

förresten, jag vill ha den där konstiga toan dokumenterad också

Anonym sa...

haha underbart..jag väntar med spänning på fortsättningen!